4 SFATURI RAPIDE PENTRU PORTRETE MAI BUNE!

portret

4 SFATURI RAPIDE PENTRU PORTRETE MAI BUNE!

Fotografia de portret reprezintă unul dintre cel mai populare stiluri de realizare a imaginii din prezent. Portretele sunt surprinze de la ședințe foto organizate cu scopuri personale sau comerciale până la evenimente speciale sau prezentări. Fiind atât de populară, este important să știi ce face o imagine tip portret cât mai bună. Astfel am pregătit pentru tine patru sfaturi rapide pe care le poți aplica imediat!

1. Păstrează simplitatea imaginii

portret

Cu cât este mai complexă scena în care încerci să surprinzi imaginea, cu atât este mai dificil să păstrezi subiectul pe care îl dorești în centrul atenției. Din acest motiv, primul sfat este să nu te complici mai mult decât este cazul. Utilizează un fundal simplu, fără o aglomerare prea mare de elemente în spatele subiectului tău (și nici în fața acestuia). Când vine vorba de expunere, încearcă să profiți cât mai mult de lumina naturală. Atunci când acest lucru nu este posibil, folosește-te de lumina artificială cu măsură. Utilizarea prea multor surse de iluminare distrage atenție de la cea ce este cu adevărat important în fotografie.

 

2. Pregătește totul înainte să ajungă subiectul tău

portret

Este important să fi cât de pregătit se poate înainte ca persoana căreia îi vei face fotografii este prezentă în locul în care va avea loc ședința foto. Dacă vei fotografia în studio, pregătește din timp luminile și setările aparatului foto pe care îl vei folosi. Dacă locația este în afara studioului, pregătește-ți aparatul și fă câteva fotografii de probă ca să te acomodezi cu condițiile din zonă. În acest fel, când modelul tău a venit pentru ședința foto, totul este pregătit și puteți să începeți imediat. Dacă subiectul tău este nevoit să aștepte ceva timp până să înceapă ședința foto, există riscul să îi scadă entuziasmul sau încrederea în sine cu care a venit, sau pur și simplu să fie mai plictisit, schimbări care pot afecta rezultatul final destul de drastic.

 

3. Fotografiază în lumină

portret

Lumina este un factor foarte important în orice imagine. În timp ce majoritatea persoanelor pasionate de fotografie se preocupă să aibă mereu destulă lumină pe fața modelului, prea puține iau în calcul și importanța unei surse de lumină pe fundal. Acest timp de lumină produce o diferență mai mare în cazul fotografiilor în afara studioului. Lumina de pe fundal face o imagine să pară mai colorată, mai interesantă și mai naturală. De asemenea ajută la conturarea unei dimensiunii 3D, scoțând în evidența profunzimea unei fotografii. Dacă vrei să experimentezi afară o să ai nevoie de un parasolar și poate de un bliț de umplere.

 

4. Depărtează-te de nivelul ochilor modelului

portret

Ochii sunt probabil cea mai importantă caracteristică a feței unei persoane și de obicei primesc cea mai mare atenție în fotografia de portret. Așa că, în general, portretele sunt realizate la nivelul ochilor subiectului, astfel rezultând într-un portret clasic și echilibrat. Dar dacă vrei să experimentezi și să încerci să surprinzi noi emoții, poți să te îndepărtezi puțin de distanța la care se află nivelul ochilor modelului tău și să redefinești cadrul consacrat. Poți să încerci să surprinzi imagini puțin mai jos sau puțin mai sus de nivelul ochilor subiectului tău, în funcție de mesajul pe care dorești să îl transmiși prin fotografia ta. Ai grijă totuși, dacă o să te îndepărtezi prea mult de acest punct standard, prea jos sau prea sus, impresia pe care o va transmite imaginea va fi alterată drastic, uneori în moduri neașteptate care pot să nu fie în interesul tău sau al modelului, și uneori poate da naștere la creații surprinzătoare.

 

Tu la ce nivel faci fotografiile de portret deobicei? Mai cunoști alte sfaturi rapide care pot îmbunătăți imaginile de tip portret? Spune-ne în comentarii părerea ta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *