FOTOGRAF INCEPATOR? 5 SFATURI PENTRU FOTOGRAFII MAI BUNE

Top Sfaturi pentru fotografii mai bune

FOTOGRAF INCEPATOR? 5 SFATURI PENTRU FOTOGRAFII MAI BUNE

Fotograf incepator si 2018 sunt o combinatie foarte buna, aparatura este avansata, platformele de socializare ajuta foarte mult orice fotograf si sfaturile sunt la indemana oricui.

Aici sunt Top 5 sfaturi pentru a realiza fotografii mai bune in 2018.
Este noul an si simti ca esti plin de idei creative, pentru fotografii mai bune, instagram-ul este plin de inspiratie si se apropie si vremea prielnica pentru a iesi afara din casa si a face fotografii la orice.

Asa ca fiind 2018 putem incepe anul bine cu pasi simpli, dar relevanti pentru a-ti atinge scopul de a deveni un fotograf mai bun in urmatoarele luni din 2018.

 

1. Ramai cu aparatura pe care o ai deja si abtine-te din a mai cumpara accesorii sau aparatura.

Sfaturi Foto

Te simti limitat? Iti spui ca ai nevoie neaparat de o camera mai buna, o lentila noua, sau ambele? Perfect! Esti exact unde trebuie sa fii.

Incearca totusi sa te limitezi pentru a spori creativitatea folosind aparatura pe care deja o ai, in loc sa stai sa citesti sau sa testezi aparatura si accesorii noi. Cel putin cateva luni.

In acest mod vei realiza foarte bine ce poti face si foarte important ce nu poti face cu aparatura pe care o ai la indemana.
Acest exercitiu de ajuta foarte mult pentru a vedea exact ce ai nevoie.

 

2. Fotografiaza in orice conditie de lumina posibila.

Sfaturi Foto

Eu chiar cred ca nu exista conditie de lumina rea. Exista diferenta intre lumina de zi si lumina de noapte.

Una din cele mai bune metode care sa te ajute sa intelegi lumina este sa te fortezi sa fotografiezi in conditii diverse de lumina, pentru a ajunge la rezultate unice.

In conditii diferite care te forteaza sa intelegi si sa folosesti lumina pe care o ai la dispozitie poti avea rezultate foarte bune datorita limitarii pe care o ai, iar acest experiment poate duce la fotografii de care poti fi foarte mandru.

Fiecare situatie de lumina va necesita lucruri diferite atat de la tine cat si de la aparatura.
Soarele puternic din mijlocul zile te va face sa iti calculezi diferit atat umbrele cat si lumina din fotografie.

Dimineata fiind si ora de aur in fotografie, te va ajuta sa creezi fotografii pline de culoare care reflecta acea ora de aur.

Precum ora de Aur scoate culori vibrante, opusul ei este ora Albastra(Blue Hour), unde ai o conditie de lumina destul de greu de folosit(Blue Hour nu este o conditie de lumina care sa favorizeze un fotograf incepator), in Blue Hour te poti ajuta de un Blitz extern pentru a scoate un rezultat creativ si pentru realizarea unei palete de culoare placuta.

Acest exercitiu este bun pentru a intelege cum sa scoti rezultate cat mai bune in fiecare conditie de lumina posibila.

3. Trateaza fiecare fotografie ca si cand ai fi nevoit sa o publici ca si coperta de revista.

Sfaturi Foto

Stim ca nu fiecare client/subiect va fi cel ideal. Dar pana cand ajungi in pozitia in care fotografiezi doar ce ti se pare ideal, sfatul nostru este sa folosesti fiecare oportunitate ca sa muncesti catre a iti construi un portofoliu pentru fiecare tip de client pe care il consideri tu ideal.

Fiecare client/subiect merita sa fie tratat ca si cand ar ajunge pe coperta unei reviste.

Asa ca este datoria fiecarui fotograf sa ofere fiecarui client/subiect cea mai buna experienta posibila, fie ca este in compozitie, editare sau stilul abordat.

4. Limiteaza-te intentionat.

Sfaturi Foto

DSLR-urile din ziua de azi sunt foarte sofisticate, cu viteze rezonabile de Burst, moduri creative(Program, Shutter Priority, Aperture Priority), care te ajuta foarte mult pentru a realiza un anumit tip de fotografie.

Dar in loc sa folosesti aceste moduri, incearca sa te limitezi. Te poti limita ca si cand ai trage fotografii pe un aparat cu film, unde poti folosi doar 24 sau 36 de fotografii pentru a spune o poveste.

O alta limitare este sa treci pe modul Manual si sa incerci sa iti dai seama ce  viteza la Shutter sa folosesti, ce diafragma sa folosesti pentru a prelua controlul total asupra aparatului si fotografiei.

 5. Mergi la un Curs de Arta

Fotograf Incepator 5 sfaturi pentru fotografii mai bune

Poate cele doua nu par sa aiba legatura una cu alta, dar pot spune ca existena o relatie foarte stransa intre arta si fotografie. Uneori cand devi pasionat de ceva, iar in fiecare zi totul este despre pasiunea ta este foarte bine pentru productivitate, dar incercand sa te indepartezi putin iti ajuta creativitatea foarte mult.

Pentru mine este arta, in special pictura si desenul. Dealtfel ma ajuta sa sporesc factorul creativ cand incerc sa analizez compozitia fotografica din diverse picturi, un alt plus este faptul ca privesc cromatica din compozitia mea fotografica din cu totul alta perspectiva.

Concluzie   

Daca ai folosit aceste tehnici, spune-ne mai multe despre experienta ta in comentarii. De asemenea, tot acolo poti ne spui ce trucuri diferite ai descoperit si arata-ne ce fotografii ai obtinut. 

 

Articole Similare

CE AFECTEAZĂ CLARITATEA FOTOGRAFIILOR? Majoritatea fotografiilor își doresc să obțină imagini clare (în sensul de sharp în limba engleză), indiferent de tipul de imagine pe care o captureaz...
4 SFATURI RAPIDE PENTRU PORTRETE MAI BUNE! Fotografia de portret reprezintă unul dintre cel mai populare stiluri de realizare a imaginii din prezent. Portretele sunt surprinze de la ședințe fot...
TOP 6 SFATURI PENTRU FOTOGRAFII MAI BUNE LA APUS Un apus frumos este unul dintre cele mai impresionante peisaje pe care un fotograf si-ar putea dori sa il captureze. Acesta poate fi surprins indifer...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *